torsdag 2 juni 2016

Grönsakerna har fått gräs

Den här gången när jag klippte gräset så funkade uppsamlaren ganska bra och jag kunde få ihop gräs som jag lagt på runt mina grönsaker. Färskt gräs ger växterna näring och bidrar till att hålla fukten kvar i jorden genom att man täcker.

Växterna inbäddade i gräsklipp. I mitten en vall med material som komposterar på plats. Jag tror inte jag kommer att ha vallen nästa säsong, det går nog lika bra att bara lägga ogräset ovanpå täckmaterialet. Då får man också mer yta att odla på.



Jag har tagit bort betongparketten och odlar nu tomater i sand (0-8) med ett lager färskt gräsklipp ovanpå. Plantorna är fortfarande små, syns knappt på bilden. Men de finns där.
Jag tänker ta upp de två mittersta stenraderna också och odla ännu mer tomater.



Zinnior som ska ut i sommarblomsrabatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...