måndag 31 oktober 2016

Höststädning i bäddarna

En härlig vindstilla dag att arbeta i trädgården. 

Nu har jag rensat bort och flyttat på plantor för att få så många bäddar som möjligt klara inför vintern. Det är bara grönkålen och lite sallad som får vara kvar ett tag till. Allt växtmaterial ligger grovt nerklippt i bäddarna, sen har jag fyllt på med löv. Jag ska lägga på lite hästgödsel också i nästa vecka - sen är det klart för maskarna att jobba i vinter!

I växthuset har jag tagit bort alla tomatplantor och täckmaterialet (gräs) som de hade runt fötterna. I stället har maché sallaten samt lite persilja som kan överleva några kallgrader flyttat in.





Rosmarin-busken har också fått flytta in i växthuset. Hoppas att den överlever där!





Nya huset i solljus. Nu kom inte ekarna med i bild, men de är verkligen vackra i solljus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...